|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نمایندگان شیراز:

برای تأمین اعتبارات خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز تمام تلاشمان را می کنیم

با قول مساعد نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و تاکید آنان بر پیگیری تأمین اعتبارات موردنیاز ادامه پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز، طرح مزبور تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

فرج اله رجبی، علی اکبری، مسعود رضایی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و خلیل رضاییان معاون امور عمرانی استانداری فارس از روند اجرای خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز بازدید کردند و در جریان این بازدید اظهار امیدواری کردند که باتوجه به کمبود آب در نتیجه خشکسالی های پیاپی در شیراز پروژه مزبور با تأمین اعتبارات لازم تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام در جریان این بازدید اظهار داشت باتوجه به طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه مزبور به دلیل کمبود اعتبارات، پیش بینی می شود که این طرح با دستیابی به اعتبارات مورد نیاز در پایان سال آینده آماده بهره برداری شود.

رجبی افزود با تکمیل پروژه مزبور 75 درصد از آب مصرفی شیراز از طریق سد درودزن تأمین می شود و استفاده از آب چاههای زیرزمینی کاهش می یابد.

 وی افزود: هم اینک قسمت های اصلی پروژه به اجرا درآمده و برای اتمام طرح حیاتی فوق به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه پروژه یاد شده در پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

معاون امور عمرانی استانداری فارس نیز با حیاتی خواندن پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز گفت: طرح مزبور آب شرب را به میزان 3 مترمکعب در ثانیه به شیراز منتقل خواهد کرد البته بخش لوله گذاری پروژه در سخت ترین قسمت مسیر به طول 28 کیلومتر در گام نخست انجام شده و بخش های دیگر در دشت قرار دارد که اجرای آن آسان تر خواهد بود همچنین در مسیر لوله گذاری یک تونل به طول 4400 متر قرار دارد که حفاری آن در سال جاری فعال تر شده و ماهیانه 180 تا 190 متر آن حفر می شود وی افزود: در ابتدای 15 کیلومتر اول که محل استقرار ایستگاه شماره یک خط اول بوده است باید یک تصفیه خانه و یک ایستگاه پمپاژ احداث شود که لازم است روی این کار وقت زیادی گذاشت.

خلیل رضاییان تاکید کرد: به علت مشکلات کمبود آب در شیراز، ضروری است از طریق این خط آب به شیراز رسانده شود. اگر اعتبارات مناسب و مورد نیاز طرح زودتر تخصیص داده شده بود این پروژه می توانست زودتر به نتیجه برسد ولی امیدواریم در پایان سال 96 شاهد اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری از این پروژه بسیار حیاتی باشیم.

وی گفت: با کمک نمایندگان مجلس در حال تلاش برای تأمین اعتبارات لازم هستیم و امیدواریم با کمک وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه حداکثر استفاده از اسناد خزانه و اوراق مشارکت انجام شود. امسال به این پروژه حدوده 73 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و امیدواریم برای سال آینده نیز اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

 معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به این نکته که بخشی از آب سد درودزن به تأمین آب شرب اختصاص داشته تصریح کرد: باتوجه به خشک شدن و افت منابع زیرزمینی در حال حاضر، سهم آب شرب در سد درودزن در حال افزایش است؛ اگرچه در حال حاضر سد درودزن از حجم مناسب آب برخودار نیست ولی این واقعیت وجود دارد که باید همیشه ذخیره مناسب را برای شیراز، مرودشت و آبادی های مسیر داشته باشیم.

وی افزود: آب سد درودزن در طولانی مدت به هیچ وجه قادر به تأمین آب شرب و صنعت به میزان کنونی نیست و آب منطقه ای درصدد است از تنگ سرخ بشار که در فاصله سپیدان و یاسوج قرارداد آب مورد نیاز را تأمین کند.

مدیر عامل آب منطقه ای فارس نیز در توضیحاتی میزان آب کنونی را برای تأمین نیاز مردم کافی ندانست و افزود: در رابطه با طرح خط دوم آبرسانی به شیراز قسمت دشوار کار به انجام رسیده و قرار شده در رابطه با تأمین اعتبار که اصل مهمی محسوب می شود نمایندگان محترم شیراز به یاری ما بشتابند و به منظور تأمین آن پیگیری های قابل توجهی را دنبال کنند وی یادآور شد: افزایش ظرفیت در پروژه خط اول آبرسانی به شیراز از سوی آب منطقه ای فارس قبل از تابستان سال 95 انجام شد و در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید. این امر باعث شد که مردم مرودشت و قسمتی از شیراز بتوانند تابسان را در وضعیت مناسب تری سپری نمایند. که امیدواریم با اتمام پروژه خط دوم مشکلات کمبود آب تا حدود قابل توجهی برطرف شود.

مهندس حمیدرضا دهقانی با بیان اینکه این طرح علی رغم تنگناهای شدید مالی، در بخش تونل، لوله گذاری و ساخت مخازن شاهد پیشرفت مطلوبی بوده است گفت: حدود 3150 متر از تونل 4 هزار و 400 متری حفاری شده و 29 کیلومتر از لوله گذاری و حفاریهای طرح به انجام رسیده  است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس اضافه کرد: با احتساب این میزان از عملیات اجرایی، طرح در حدود 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ضمن اینکه نزدیک به 75 درصد ساخت مخازن نیز پایان یافته است.

نماینده مجری طرح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن نیز در خصوص مشخصات فنی این طرح گفت: این طرح به منظور تامین و انتقال 3 متر مکعب در ثانیه آب آشامیدنی شیراز از سد درودزن در حال ساخت است.

مهندس محمد رحیمی افزود: این طرح شامل 77 کیلومتر خط انتقال با لوله های فولادی به قطرهای 1 هزار و 400 تا 1 هزار و 800 میلیمتر، مخزن تصفیه خانه به ظرفیت20 هزار متر مکعب، تلمبه خانه به ظرفیت 3 متر مکعب و فشار کار 25 بار، تونل عبور خط لوله و جاده سرویس به طول 4400 متر و قطر نهایی تونل 8/4 متر است. ساخت 2 مخزن ذخیره آب بتنی از سه مخزن طرح به ظرفیت هر کدام 20 هزار متر مکعب در 2 نقطه طرح اتمام یافته و عملیات اجرایی ساخت مخزن سوم آغاز گردیده است.

 

کد خبر: 938
  تاریخ خبر : 24 مهر 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 24 مهر 1395
 کارشناس روابط عمومی
 1280
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 26
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,321
  • بازدید دیروز : 3,434
  • کل بازدید : 5,941,034
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 08:55:49
  • شناسه IP شما : 44.212.39.149

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :