|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رسانه ملی می تواند در جهت آگاهی رسانی آب موثر باشد

حمید رضا دهقانی در نشستی که در آب منطقه ای فارس با حضور مدیرکل صدا و سیمای استان و معاونان این دو سازمان برگزارشد، به ارایه گزارشی از وضعیت آب استان پرداخت و خواستار همکاری بیش ازپیش این رسانه شد.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس با تاکید بر نقش رسانه در حل بحران آب، نقش رسانه ملی را در فرهنگ سازی و آگاهی دادن به مردم بسیار موثر برشمرد و دادن پیامهای مناسب از سوی رسانه را ضروری دانست.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز به اقدامات خوب و موثر و نقش مدیریتی آب منطقه ای فارس در شرایط خشکسالی و کم آبی اشاره کرد و گفت: موضوع آب که اهمیت استراتژیک دارد در واقع یک موضوع امنیتی برای کشور است. شواهد نشان می دهد که ما باید آمادگی رویارویی با این بحران را داشته باشیم، میزان برداشت ما از آبهای زیرزمینی به شکلی است که جبران آن سالها زمان می برد.

سید تقی سهرابی با توجه به قرار گرفتن کشورمان در یک منطقه خشک و نیمه خشک تاکید کرد: درگذشته هم برای به دست آوردن آب تلاش زیادی صورت می گرفته و مردم هم پاسداشت آن را برای خودشان مقدس می دانستند و به این راحتی که نسل ما دارد برخورد می کند پدران و نیاکان ما با آب برخورد نمی کردند، آنها با توجه به واقعیت هایی که پذیرفته بودند نوع نگرش شان نسبت به آب متفاوت بوده است. باید با مدیریت، نظارت و آگاه سازی به مصرف کننده مشکل را حل کنیم و ما که در این وضعیت قرار داریم نباید روش و میزان استفاده ما از آب مطابق باشد با کشورهایی که مشکل آب ندارند.

سهرابی به نقش موثر رسانه در آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و گفت: در این خصوص رسانه می تواند کمک کند، خیلی جاها مصرف کنندگان نسبت به این موانع آگاه نیستند و پیامدهای ناشی از این مصرف را نمی دانند، اگر ما بتوانیم آنها را آگاه کنیم که خودشان ناظر بر رفتار و اعمال خودشان شوند موفقیت زیادی کسب کردیم.

مدیر کل صدا و سیمای فارس گفت: ما در حوزه رسانه تلاش های خوبی در این زمینه داشتیم در بحث فرهنگ سازی، همه هم قسم شدیم روی آن کار کنیم یعنی دستگاههای متولی در کنار رسانه قرار گیرند. وقتی ما امروز درباره آب بحث می کنیم همه ما حلقه های بهم پیوسته هستیم کشاورزی، محیط زیست باید با این سیاست ها همراه شوند همه حوزه هایی که مرتبط با این موضوع هستند وحتی حوزه هایی که ما فکر می کنیم ارتباط چندانی با این موضوع ندارند باید به میدان بیایند و فرهنگ سازی کنیم. لذا پیشنهاد می شود جلسات مشترک صدا و سیما، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و سازمانهای مرتبط با بحث آب به صورت ماهانه تشکیل شود.

وی موضوع آب را یک موضوع استراتژیک و مهم دانست و گفت: امروز در کشور ما ارزانترین محصول آب است یعنی آبی که با این بحران مواجه است وبرای بدست آوردن و رساندنش دست مصرف کننده هزینه های گزافی می دهیم وقتی دست مصرف کننده می افتد محصول ارزان قیمت است در حالی که این محصول یک محصول کاملا استراتژیک و یک موضوع فوق امنیتی است باید نگاه ویژه امنیتی به آن داشت، مدیریت موضع آب موضوع مهم وضروری است.

سهرابی مسئله هم افزایی و در کنار هم بودن را عامل مهم و اثر گذار در این زمینه دانست و تاکید کرد: ما ظرفیت ها و توانمندی ها و قابلیت هایی داریم که تقسیم شده است، بخشی در اختیار ماست و بخشی در اختیار شماست و سایر حوزه ها باید در کنار هم باشند و در راستای اهداف کوتاه و میان و بلندمدت استان حرکت کنند که کار خوب پیش برود.

وی تنظیم چشم انداز را ضروری دانست و گفت: ماباید بدانیم آب منطقه ای ما می خواهد چکار کند که ما هم در راستای اهداف آن کار کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس تصریح کرد: صدا و سیما پل ارتباطی عمیق بین مردم و مسئولان است سیاست های مسئولان را ما منتقل می کنیم این را تبدیل می کنیم به زبان عامه و در قالب های مختلف برنامه سازی به مردم انتقال می دهیم که مردم متوجه شوند و نظرات مردمی را به مسئولان منعکس می کنیم. بنابراین انجام عملیات رسانه ای قبل از اقدام عمومی در زمینه آب می تواند موثر باشد.

وی تاکید کرد: مشکلات ما در زمینه آب نیاز به یک کار فرهنگی گسترده دارد که مردم خودشان موضوع را مدیریت کنند. هدف ما خدمت به مردم است این مردم همه چیز را برای انقلاب فدا کردند از جان فرزندان خود گذشتند رسانه می تواند تسهیل کننده را ه مردم و مسئولان باشد مشروط به اینکه هوشمندانه پیام را طراحی و تولید کنیم که لازمه موفقیت ها همین نشست ها و با هم بودن هاست.

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای نیز به اجرای برنامه های مشارکتی با سازمان صدا و سیما از سال 1385 اشاره کرد.

محمدرضا ارجمند با بیان اینکه آب منطقه ای برنامه قطره قطره زندگی را با سیما و آب و زندگی با رادیو را از آن سال اجرا نموده افزود: هم اکنون قراردادی در خصوص تهیه و پخش برنامه های تلویزیونی جهت بهینه سازی و فرهنگ سازی مصرف آب به امضا رسیده است.

کد خبر: 964
  تاریخ خبر : 16 آذر 1395
 کارشناس روابط عمومی
 1170
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 51
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,211
  • بازدید دیروز : 3,833
  • کل بازدید : 6,022,613
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 14:14:23
  • شناسه IP شما : 3.15.10.137

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :