|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز

یک دستگاه تراکتور حفاری غیر مجاز در شهرستان مرودشت بخش کامفیروز شمالی توقیف گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس یک دستگاه تراکتور حفاری غیر مجاز ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه توسط پاسگاه انتظامی کامفیروز شمالی توقیف گردید . نکته حایز اهمیت در توقیف دستگاه حفای فوق الاشاره اینست که پاسگاه انتظامی منطقه در حین گشت زنی بلافاصله وارد عمل شده و دستگاه حفاری غیر مجاز را توقیف و سپس با ماموران گشت و بازرسی امور منابع آب مرودشت هماهنگی های لازم را انجاد داده است .

  عمومی
  21 فروردین 1400
آب به نقطه هدف رسید

کشاورزان شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه از آب رهاسازی شده سد درودزن بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ آب رهاسازی شده از سد درودزن پس از طی مسیر حدود بیش از 160 کیلومتری رودخانه کر تا آخرین نقطه رودخانه ، جهان آباد خرامه در اختیار کشاورزان این مناطق قرار گرفت. بر اساس مصوبه کارگروه آب کشاورزی استان این دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ می باشد که در جریان آن ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی خواهد شد. مرحله سوم در اردیبهشت ماه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب آب در برنامه رهاسازی قرر دارد . پیش از این در دی ماه و بهمن ماه 99 حدود ۱۴۷ میلیون مترمکعب آب در مرحله نخست از سد درودزن رها شده بود. این سه مرحله رهاسازی در حالی اتفاق می‌افتد که کشاورزان مناطق فوق 150 هزار هکتار یعنی بیش از سه برابر میزان مصوب به زیر کشت برده اند. کشت بیش از حد در مناطق محدوده رودخانه کر در شهرستان های مرودشت، خرامه و زرقان از جمله دلایلی است که به گفته دهقانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای فارس حتما می بایست از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان مدیریت شود تا آب به میزان عادلانه ای توزیع گردد.

  عمومی
  15 فروردین 1400
ترجمه کتاب کاربردی با حمایت شرکت آب منطقه ای فارس

کتاب "هیدروژئولوژی کاربردی سنگهای درز و شکاف دار" به فارسی ترجمه شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس کتاب "هیدروژئولوژی کاربردی سنگهای درز و شکاف دار" ( Applied Hydrogology Of Fractured Rocks ) نوشته بی.بی.اس.سینگال و آر.پی.گوپتا با حمایت کمیته تحقیقات و فن آوری شرکت آب منطقه ای فارس توسط آقایان سیاوش بهروز کوهنجانی و محمد صادق درانی نژاد به فارسی ترجمه و توسط شرکت آب منطقه ای چاپ و منتشر شد .

  عمومی
  11 فروردین 1400
نظارت مستقیم مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس بر رها سازی آب سد درود زن

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با حضور در محل سد درودزن بطور مستقیم بر آغاز رهاسازی آب برای کشاورزان پایین دست نظارت کرد .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ حمیدرضا دهقانی در آغاز برنامه نخستین رهاسازی آب از سد درودزن در سال ۱۴۰۰ اظهار نمود : نخستین رهاسازی آب از سد درودزن به منظور حمایت از کشاورزان اراضی پایین دست این سد در شهرستانهای مرودشت، خرامه و زرقان از روز پنجشنبه ۵ فروردین در حال انجام است. دهقانی گفت: میزان این رهاسازی براساس مصوبه کارگروه آب کشاورزی استان به ریاست استاندار حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب می باشد که طی دو مرحله انجام خواهد شد. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای فارس افزود: سال آبی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ ، تاکنون سال کم بارشی بوده است به همین دلیل می بایست در توزیع مناسب و عادلانه میزان آب در حال رهاسازی توجه نمود و از کشاورزان محترم و مسئولین محلی درخواست کرد بر توزیع آب نظارت لازم داشته باشند . دهقانی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای فارس به عنوان متولی آب استان، این رهاسازی را در راستای وظایف خود مبنی بر اجرای مصوبه کارگروه آب کشاورزی استان انجام داده است لیکن بر اساس گزارشات کارشناسان مربوطه متاسفانه اراضی زیرکشت پایین دست سد درودزن به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است که دو تا سه برابر ۴۶۰۰۰ هکتار توافق شده می باشد بنابراین سازمان محترم جهادکشاورزی فارس می بایست به گونه ای مدیریت آب را در مزارع انجام دهد که حداقل خسارت به کشاورزان محترم وارد شود و میزان اراضی که مازاد بر آب رهاسازی شده کشت شده و مشروب نمی شوند به کمترین حد ممکن برسد

  عمومی
  7 فروردین 1400
" اطلاعیه "

هشدار به گردشگران اطراف سد درودزن

شرکت آب منطقه ای فارس طی اطلاعیه ای به هموطنان عزیز هشدار داد از صبح پنج شنبه پنجم فروردین ماه سال جاری در حریم سد درودزن و کانالهای این سد و همچنین حریم رودخانه کر اقامت نکنند . روابط عمومی آب منطقه ای فارس اعلام کرد : با توجه به آغاز رهاسازی آب از سد درودزن از صبح روز پنجشنبه و جاری شدن آب در مسیر کانالها و رودخانه کر ؛ به هموطنان عزیز گردشگر اعلام می نماییم از حضور در حریم رودخانه کر و کانالهای سد درودزن به شدت خودداری نمایند. در این اعلامیه همچنین آمده است: اقامت ، شب مانی و نصب چادر در حریم و یا بستر رودخانه کر در شرایطی که آب از سد رهاسازی می شود خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی بدنبال خواهد داشت به همین سبب اکیدا توصیه می شود که گردشگران عزیز از حریم رودخانه و کانال سد درودزن فاصله بگیرند.

  عمومی
  3 فروردین 1400
پیام مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای فارس به مناسبت روز جهانی آب

تحقق شعار مقام معظم رهبری " تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " با حفظ منابع آبی امکان پذیر می باشد .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ دوم فروردین ماه مصادف با ۲۲ مارس از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روزجهانی آب نامگذاری شده است.

  عمومی
  2 فروردین 1400
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 85
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 1,203
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,288,018
  • آخرین به روزرسانی : 13 تیر 1403 06:32:21
  • شناسه IP شما : 3.136.236.143

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :