مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس:
آب منطقه اي فارس عليرغم بدهي 40 ميليارد ريالي صورت خود را با سيلي سرخ نگه داشته است
با توجه به خشكسالي هاي دو سه سال اخير در فارس، آب قابل توجهي براي فروش به كشاورزان وجود نداشته و به همين دليل شركت سهامي آب منطقه اي فارس عليرغم بدهي 40 ميليارد ريالي توانسته است با هنرمندي خود را اداره كند و در حقيقت با سيلي صورت خود را سرخ نگه دارد.
مطلب فوق را مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي استان فارس در جريان برپائي هجدهيمن كارگاه آموزشي مسايل مالي شركتهاي تابعه مديريت منابع آب ايران بيان كرد.
خليل رضائيان تصريح كرد: علي رغم بارندگي هاي خوب و لبريز شدن سدها در بسياري نقاط كشور، متأسفانه استان فارس امسال همچنان سومين سال پي در پي خشكسالي را سپري مي كند و خروجي آب مجموعه سدهاي استان در مقايسه با گذشته باز هم كاهش يافته است كه اميدواريم در رابطه با محدوديت درآمد شركت سهامي آب منطقه اي فارس اقداماتي صورت پذيرد. وي در بخش بعدي سخنانش بر لزوم حضور پررنگ تر وزارت نيرو در شهرستانها تأكيد كرد و افزود: بايد اعتراف نمود كه استقرار مناسب نيروي كار و تشكيلات در درون شهرستانها وجود ندارد كه همين مسأله باعث خواهد شد بخشي از مديريت مطلوب بر منابع آب بلنگد. به گزارش خبرنگار ما، در ادامه برنامه هاي كارگاه آموزشي مزبور، مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران نيز بر لزوم حركت در جهت تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در سالي كه از سوي ايشان سال همت مضاعف و كار مضاعف ناميده شده، تأكيد كرد. عليرضا الماس وند در بخشي از سخنان خود، قوانين وضع شده در رابطه با بخش آب را نارسا خواند و گفت: چنين قوانيني در ساير كشورها بازنگري و اصلاح مي شوند. گفتني است قوانين موجود ما در بخش مزبور با توجه به قدمت خود با روشهاي امروز و اهداف امروزمان سازگاري ندارد و اگر اصلاح و شفاف سازي نشوند با مشكل روبرو خواهيم شد.
وي بررسي و مطالعه در امور را حايز اهميت توصيف كرد و بعنوان مثال اظهار داشت: زماني كه قرار است بنائي ساخته شود بايد ابتدا مطالعات اجتماعي در مورد كساني كه در آن بنا قرار است سكني گزينند صورت پذيرد و از فكر، قوميت و تجربه آنان استفاده شود. الماس وند، سرمايه گذاري براي توسعه و ايجاد بناهاي مختلف قبل از مطالعه مسايل اجتماعي را مردود دانست و گفت: اين مسأله در بخش آب نيز امري ضروري است و بايد ابتدا از محلي كه مصرف كننده محسوب مي شود مطالعات خود را آغاز كنيم و به نيازها، نظرات و تجارب مصرف كنندگان واقف شويم و سپس كار را به انجام برسانيم. متأسفانه به دليل بي توجهي به اين مسأله در رابطه با مصرف موفق نبوده ايم چون به مصرف كنندگان اهميت نداده ايم.