|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

27 پروژه سازه ای و 77 پروژه غیر سازه ای شرکت آب منطقه ای فارس در دولت سیزدهم

در طول دولت سیزدهم 27 پروژه سازه ای و نیز 77 پروژه و اقدام غیر سازه ای توسط شرکت آب منطقه ای فارس آغاز، پیشرفت فیزکی قابل توجه و یا به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس سیاوش بدری مدیر عامل شرکت گفت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رییسی بلافاصله سفرهای استانی در اوایل شهریورماه 1400 شروع و استان فارس هفتمین مقصد هیات دولت بود.

بدری ادامه داد در سفر اول، شرکت آب منطقه‌ای تعدادی مصوبه داشت که بیشترین آنها همزمان با سفر دور بعد به سرانجام رسید. بر همین اساس در جشنواره شهید رجایی در بخش اجرایی شدن مصوبات سفر دولت مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

ایشان افزود یکی از مهمترین مصوبات، خط دوم تامین آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن بود که خوشبختانه با کار جهادی در سفر دوم هیئت دولت به فارس در مهرماه 1402 با دستان پر کفایت و سرشار برکت شهید جمهور بطور رسمی افتتاح شد. وی افزود: خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز به طول  ۷۸000 متر، دارای تونل خط انتقال به طول 4440متر، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن 20 هزار متر مکعبی در مجموع ۶۰ هزار متر مکعب است.

 

بدری اضافه کرد از دیگر پروژه های سازه ای انجام شده توسط آب منطقه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبگیری اولیه سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد در زمستان 1401.

تامین آب شرب نقاط جمعیتی از جمله شهر قیر واقع در شهرستان قیر و کارزین از سد سلمان فارسی با ظرفیت 180 لیتر در ثانیه.

 تکمیل و بهره برداری پروژه آبرسانی به شهر ارسنجان،

اجرای طرح اضطراری آبرسانی به 30 روستای شرق مرودشت و اکراد شهرستان زرقان،

 آبرسانی به جنت شهر،

 شروع عملیات اجرایی آبرسانی به دبیران و شهر پیر و نیز شروع عملیات شیرین سازی آب دریا و انتقال آن برای تامین آب شرب و صنعت استان.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه به اقدامات غیر سازه‌ای شرکت آب منطقه‌ای در طول دولت سیزدهم پرداخت و گفت خداوند را شاکر هستم به بنده فرصت خدمتگزاری عنایت کرد و دریافت لوح تقدیر مدیریت جهادی در جشنواره شهید رجایی را مرهون تلاش و عزم جدی همکاران برای کار شبانه روزی بدون منت و برای رضایت خداوند می‌دانم.

ایشان با ذکر این نکته که در شرکت آب منطقه‌ای در طول دولت سیزدهم، 77 پروژه و اقدام غیر سازه ای شروع و یا در حال انجام است که از جمله آنها اجرای پروژه های چندگانه طرح بسیار مهم احیا و تعادل بخشی به منظور به تعادل رساندن سفره های زیرزمینی و بهره برداری تا سقف مجاز آب تجدید پذیر استان شامل:

پروژه نصب کنتور جهت تحویل حجمی آب به بهره برداران و در راستای آن شروع مدیریت توامان مصرف آب و برق  

پروژه بکار گیری گروههای گشت و بازرسی جهت ممانعت از تخلفات آبی

پروژه انسداد چاههای غیر مجاز که 90 میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفت.

پروژه فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه آب به منظور نهادینه کردن فرهنگ مصرف و در قالب آن طرح داناب ( نجات دانش آموزی آب ) با تعامل دو طرفه با آموزش و پرورش استان در حال انجام است. و آب منطقه ای فارس از جمله شرکت های حائز رتبه 100 بین شرکت های آب منطقه‌ای می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد آزادسازی 118 هکتار بستر و حریم رودخانه‌های استان که هم اکنون نیز در حال انجام است و شناسایی تصرفات در بستر و حریم، مطالعات تعیین حد بستر و حریم به میزان 5470 کیلومتر و لایروبی رودخانه های استان از دیگر اقدامات غیر سازه ای است.

بدری افزود  مطالعات جامع آب استان و الکترونیکی کردن فرایندهای خدماتی ارایه شده، اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2015 اخذ سند مالکیت نیز از دیگر مثال های اقدامات غیر سازه ای می باشد.

بدری در پایان گفت  تعداد 27 پروژه سازه ای و نیز 77 پروژه و اقدام غیر سازه‌ای فقط در طول کمتر از 3 سال دولت مردمی سیزدهم در شرکت آب منطقه ای فارس انجام شده و مدیران و کارشناسان این شرکت ضمن تسلیت به مردم عزیز استان برای شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان، هر گونه تلاش بخصوص کار جهادی را با جدیت به منظور پیشبرد اهداف عالیه شرکت  انجام خواهند داد.

کد خبر: 2256
  تاریخ خبر : 21 خرداد 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 22 خرداد 1403
 روابط عمومی
 172
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 108
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 692
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,287,507
  • آخرین به روزرسانی : 12 تیر 1403 12:01:48
  • شناسه IP شما : 3.139.79.222

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :