|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاونت برنامه ریزی

- معاونت برنامه ­ریزی

  1. هماهنگی و ارتباط با دفاتر ستاد و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه‌های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای حوزه برنامه‌‌ریزی و بهبود مدیریت
  2. برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت استقرار و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی واحدها و سیستمهای اطلاعات مدیریت به منظور پشتیبانی تصمیم‌گیری مدیریت عالی و مدیریت میانی، تهیه و تدوین گزارشات مدیریتی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح درون‌سازمانی و برون‌سازمانی
  3. برنامه‌ریزی و هماهنگی در اجرای امور خرید خدمات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در طرحهای مطالعاتی و اجرائی در زمینه طرحهای تشکیلات و روشها، مطالعات اقتصادی طرحهای در حال بهره‌برداری، سیستمهای آمار و انفورماتیک، نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و پشتیبانی امور مربوطه، سیستمهای مدیریت کیفیت و بهبود مدیریت و ایفای نقش کارفرمائی در امور فوق
  4. بررسی و تدوین اصلاحات پیشنهادی ساختار تشکیلاتی (کلان و تفصیلی) جهت ارائه به شرکت مادر و اخذ تأییدیه های لازم
  5. نظارت بر اجرای دقیق ساختار تشکیلاتی (کلان و تفصیلی) ابلاغی از سوی شرکت مادر
  6. به روزرسانی بانک اطلاعات ساختاری در درگاه تبادل اطلاعات پرتال شرکت مادر و ارائه گزارشات مربوط
  7. تدوین و به روز نگه داشتن شرح وظایف و اختیارات، ساختار و تشکیلات تفصیلی و انجام تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاستها، برنامه‌ها و دستورالعملهای موضوعه و اختیارات اساسنامه‌ای
  8. انجام اقدامات لازم در خصوص تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها و تدوین فرآیندهای گردش عملیات به منظور حذف فعالیتهای موازی و زائد، ساده‌سازی و بهبود بهره‌وری در انجام فعالیتها
  9. برنامه‌ریزی در استقرار و پیاده‌سازی سیستمهای مدیریت کیفیت به منظور بهبود بهره‌وری در انجام فعالیتهای طرح و جاری
  10. برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت طراحی و استقرار سیستمهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، استقرار و توسعه شبکه اطلاع‌رسانی شرکت به منظور اطلاع‌رسانی برون‌سازمانی و درون‌‌سازمانی و انجام پشتیبانی زمینه‌های فوق
  11. تدوین برنامه‌های عملیاتی در بخشهای برنامه‌ریزی، تشکیلات، بهبود مدیریت و تدوین اهداف و سیاستهای قابل دسترسی در بخشهای فوق
  12. برگزاری کمیسیونهای تحول اداری بصورت دوره‌ای و مستمر و اهتمام به اجرای مصوبات مربوط
  13. برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر شناسایی روشهای تأمین منابع درآمدزایی و تجهیز منابع مالی غیردولتی اعم از منابع مالی داخلی و خارجی، اوراق مشارکت و ...
  14. برنامه‌ریزی و هماهنگی در تعیین میزان تقاضا و تخصیص آب در بخشهای صنعت، شرب وکشاورزی با توجه به محدودیتها و منابع موجود
  15. برنامه‌‌ریزی و هماهنگی در تهیه و تنظیم، تخصیص و ارزیابی بودجه شرکت و تهیه و تنظیم گزارشات بودجه‌ای
  16. برنامه‌ریزی، نظارت و  هماهنگی در تخصیص آب برای متقاضیان بهره برداری از منابع آبی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه مورد عمل
  17. برنامه‌ریزی، تعیین، تکمیل و به هنگام نمودن قیمت تمام شده آب در طرحهای عمرانی و انجام تحلیلها و برآوردها، تعرفه‌ها و ارزشهای اقتصادی و شاخصهای ارزیابی در بخش آب با هماهنگی حوزه‌های مربوط به منظور استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و تهیه گزارشات لازم
  18. برنامه‌ریزی و همکاری در تدوین برنامه عملیاتی واحدهای‌سازمانی و ارزیابی برنامه‌ها در فعالیتهای طرح و جاری و ارزیابی پیشرفت برنامه‌ها با هماهنگی حوزه‌های‌ مربوط
  19. برنامه‌ریزی و انجام مطالعات و بررسیهای منابع آب و خاک با استفاده از سیستمهای اطلاعات جغرافیایی و سنجش از راه دور به منظور پشتیبانی سطوح مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب و ایجاد و استقرار پایگاه داده‌ای جامع منابع آب در محیط GIS
  20. بررسی، شناسایی و تعیین عناوین پژوهشهای مورد نیاز، در راستای تحقق اهداف شرکت و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرا و پیاده‌سازی طرحهای تحقیقاتی مورد تأیید

 

1-4- مدیریت برنامه­ریزی و بررسی­های اقتصادی

  1. مشارکت در تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آب
  2. هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه‌‌های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای مدیریت برنامه‌ریزی آب
  3. برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص استقرار سیستم اطلاعاتی مورد نیاز برای ارزیابی منابع و مصارف آب در حوزه‌ها و محدوده‌های مطالعاتی، تخصیص بودجه و اعتبارات و سایر فعالیتهای مرتبط
  4. برنامه‌ریزی و انجام مطالعات و برآوردهای منابع و مصارف به منظور شناخت کمبودها و محدودیتها و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم
  5. بررسی و نظارت بر تعیین میزان عرضه و تقاضای آب، جمع‌آوری، پردازش و استخراج اطلاعات لازم به منظور تصمیم‌گیری‌های سطوح مدیریت میانی و مدیریت عالی شرکت
  6. بررسی‌های لازم در خصوص مدیریت تقاضا و جمع‌آوری و پردازش داده‌‌های مربوط به پتانسیلهای موجود به منظور برنامه‌ریزی و پاسخگوئی به نیاز بخشهای مختلف شرب، صنعت و کشاورزی
  7. برنامه‌ریزی، تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی، سرمایه‌ای و جاری شرکت و انجام ارزیابی عملکرد برنامه مالی شرکت در فعالیتهای طرح و جاری
  8. تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت و انجام اقدامات لازم تا اخذ مصوبه مجمع عمومی در‌ خصوص تصویب بودجه پیشنهادی و بودجه اصلاحی و اعلام نتایج به واحدها
  9. تهیه و تدوین برنامه‌های مصوب عملیاتی با همکاری مدیران سطوح میانی و ارشد شرکت تحت کمیته برنامه‌ریزی آب و ابلاغ مصوبات به واحدهای ذیربط و انجام پیگیریهای لازم
  10. برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص تأمین منابع مالی و اعمال مدیریت مؤثر در تخصیص بودجه و ارائه رهنمودهای لازم در روند تخصیص به طرحها و برنامه‌های جاری
  11. برنامه‌ریزی و اعمال سیاستها و برنامه‌های بخش آب همگام با برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بر اساس برنامه‌ها و سیاستهای ابلاغ شده از ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران بر حسب مورد
  12. برنامه‌ریزی و انجام مطالعات اقتصادی طرحهای توسعه منابع آب و بازده اقتصادی طرحها و برنامه‌های مصوب به منظور افزایش
    بهره‌وری و بهبود وضعیت اقتصادی شرکت و تعیین اولویتهای سرمایه‌گذاری
  13. برنامه‌ریزی، هماهنگی، تکمیل و به‌هنگام نمودن قیمت تمام شده آب، تعرفه‌ها و ارزش اقتصادی آب و شاخصهای اقتصادی کلیه طرحهای مطالعاتی و سنجش و ارزیابی آنها در یک سیستم یکپارچه و نظام‌دار اولویت‌بندی‌شده
  14. برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام فعالیتهای مطالعاتی در پروژه‌های تأمین آب، نیازهای مختلف کشاورزی و صنعتی و شهری در قالب اولویتهای برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی
  15. برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در انجام مطالعات و بررسیهای منابع آب و خاک با استفاده از سیستمهای اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور به منظور پشتیبانی سطوح مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب
  16. شرکت در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شرکت و اظهار نظر در مورد برنامه‌های مطروحه و همکاری با واحدهای شرکت و راهنمائی آنها در تنظیم برنامه‌های مورد نظر
  17. شرکت در کمیته‌ها و کارگروه‌های موقت و دائم و ارائه گزارشات مرتبط و مورد نیاز در زمینه فعالیتهای واحد
  18. بررسی عملکرد برنامه‌ها و طرحهای اجرا شده و مقایسه اهداف کمی و کیفی پیش‌بینی شده، ارزشیابی عملیات فعالیتهای عمرانی و جاری
  19. برنامه‌ریزی و نظارت در تهیه و تدوین فرآیندهای گردش عملیات و روشهای اجرایی و نظارت بر حسن اجرای آن
  20. بررسی و شناسایی روشهای تأمین و تجهیز منابع مالی
  21. برنامه‌ریزی ، نظارت و هماهنگی در تخصیص آب برای متقاضیان بهره برداری از منابع آبی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه مورد عمل
  22. همکاری در تهیه سیمای طرح و ارسال به بانک کشاورزی با هماهنگی مجریان طرح و مهندسین مشاور و مسئولین ذیربط و انجام پیگیریهای لازم تا تصویب نهایی طرح
  23. نظارت و اعلام نظر در مورد نحوه بررسی و ارزیابی اولیه زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در طرح‌های استانی و ملی و انعقاد قرارداد بانکی با ذینفعان
  24. برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام امور تشکیل و تکمیل پرونده‌های بانکی طرح‌ها و تکمیل مدارک مورد نیاز بانک عامل
  25. هماهنگی و پیگیری لازم در ایجاد تشکل‌های مردمی (تعاونی‌های آب‌بران) همکاری لازم با اداره کل تعاون و ‌سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص
  26. بررسیهای اجتماعی در منطقه برای شناسایی کشاورزان متقاضی در سرمایه‌گذاری و معرفی مناطق مناسب جهت اجرای طرح
  27. احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر
  28. بررسی، پایش و اقدام به موضوعات مرتبط در مصوبات سفرهای مقامات کشوری

 

 

2-4- مدیریت فن ‌آوری اطلاعات و توسعه مدیریت

  1. هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت پیگیری دریافت اطلاعات، برنامه‌‌های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای مدیریت
  2. برنامه‌ریزی و نظارت در تهیه و تدوین دستورالعملها و روشهای اجرائی در چارچوب قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌های موضوعه و طرح و تصویب در هیئت مدیره و اجرای مصوبات مربوط
  3. همکاری با ستاد در زمینه تهیه و تدوین نظامنامه‌ها و دستورالعملها و اصلاح و بازنگری مبانی مربوطه
  4. برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با واحدهای ‌سازمانی در تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاستها،
    برنامه‌ها، دستورالعمل‌های موضوعه، نظامنامه تدوین تشکیلات شرکتها ابلاغی از شرکت مادر و اختیارات اساسنامه‌ای و تهیه گزارشات تشکیلاتی
  5. برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با واحدهای ‌سازمانی در تدوین و به روز نگهداشتن ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف
  6. اعلام نظر بر تهیه و تنظیم پیشنهاد اصلاحات ساختاری سایر واحدها
  7. اعلام نظر و همکاری با واحد بازرسی و مدیریت عملکرد در انتخاب الگوی مناسب خودارزیابی
  8. هدایت و راهبری فعالیت‌های تحقیقاتی به منظور دستیابی به بهره‌‌وری فعالیت‌ها و اصلاح روش‌های مورد عمل
  9. برنامه‌ریزی و نظارت بر استقرار سیستم مدیریت کیفیت به منظور بهره‌وری در انجام فعالیتها
  10. جمع‌آوری، تهیه و تدوین فرآیندهای گردش عملیات در وضعیت موجود و شناخت، تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها و به منظور حذف روش‌ها و مراحل زاید و دوباره کاری‌ها با همکاری واحدها و گروه‌های ذیربط
  11. بررسی لازم در زمینه تجزیه و تحلیل و اصلاح فرم‌ها با همکاری واحدهای پیشنهاد دهنده و نظارت بر مطالعات و تحقیقات اصلاح جا و مکان به منظور دستیابی به حداکثر بهره‌وری
  12. هماهنگی و مدیریت تهیه و تدوین نظامهای مرتبط با بهره‌وری و ترویج و اشاعه فرهنگ مدیریت مشارکتی و نظارت بر انتقال ابزارهای نوین مدیریتی به شرکت
  13. انجام اقدامات لازم در خصوص پیاده‌سازی برنامه‌های جامع تحول اداری و پیگیری برگزاری جلسات کمیسیون تحول اداری  بصورت دوره‌ای و مستمر و اجرای مصوبات مربوط
  14. ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در رابطه با مصوبات کمیسیونهای توسعه مدیریت بطور دوره‌ای به مدیریت مرتبط در شرکت مادر
  15. هدایت و راهبری کمیته‌ها و کارگروه‌های مرتبط با فعالیت‌های فن آوری اطلاعات، تحول اداری، بهره‌وری، نظام مدیریت کیفیت، نظام پیشنهادات‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات و ارائه گزارشات مربوط
  16. تدوین نظام اطلاعاتی شرکت و استقرار و بهبود مستمر آن بر اساس نیازهای فعلی و آتی شرکت جهت تصمیم‌گیری مدیریت عالی و میانی شرکت
  17. احصاء، بازنگری و جمع‌بندی و اصلاح فرآیندهای انجام کار شرکت و ارائه گزارشات لازم به شرکت مدیریت منابع آب ایران
  18. برنامه ریزی و نظارت در خرید خدمات فن آوری اطلاعات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در زمینه های مرتبط
  19. برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام به اجرای پروژه‌های ایجاد و استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت MIS در شرکت
  20. اجرای دستورالعملها، بخشنامه‌ها، مصوبات و سایر مواد قانونی مرتبط از مراجع بالادستی در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات (IT) و نظارت بر حسن اجرای مصوبات مذکور در شرکت
  21. طراحی، پیاده‌سازی و ارائه خدمات و پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز واحدهای ‌سازمانی شرکت و واحدهای منابع آب شهرستانی
  22. ارائه آموزش لازم به کارکنان شرکت در خصوص استفاده از شبکه‌های رایانه‌ای مورد نیاز واحدهای سازمانی شرکت و واحدهای منابع آب شهرستانی
  23. آموزش، توسعه و اشاعه فرهنگ استفاده از فن‌آوری اطلاعات در شرکت
  24. برنامه‌ریزی و تدوین سند چشم‌انداز و نقشه راه حوزه فن‌آوری اطلاعات و GIS مبتنی بر استانداردها و الزامات حاکمیت فن‌آوری اطلاعات
  25. ایجاد و استقرار پایگاه داده‌ای جامع منابع آب در محیط GIS و تدوین برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه و کاربرد سنجش از دور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در شرکت
  26. بررسی نیازهای آموزشی در زمینه RS و GIS و نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح دانش و مهارتهای کارکنان شرکت با همکاری واحد آموزش شرکت
  27. تهیه و تدوین دستورالعمل‌های اجرائی به‌روزرسانی، بکارگیری و استفاده صحیح از برنامه‌های کاربردی، سخت‌افزارها و بانکهای اطلاعاتی
  28.  برآورد و هماهنگی لازم در خصوص تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای طرحهای فن‌آوری اطلاعات در سطح شرکت
  29.  طراحی و پیاده‌سازی استانداردهای امنیت اطلاعات
  30.  ایجاد و راه‌اندازی و بروز نگهداشتن وب سایت شرکت
  31.  ارتباط و هماهنگی با واحدهای سازمانی شرکت در ایجاد تسهیلات لازم برای نقل و انتقال داده‌ها
  32.   همکاری با سایر واحدها در زمینه ایجاد زیر ساختها و دسترسی‌های مورد نیاز جهت بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه‌های مرتبط
  33.  اجرای ضوابط امنیتی مرتبط با حوزه‌های فن‌آوری، ارتباطات و آمار و نظارت بر اجرای دقیق آن

 

3-4- مدیریت درآمدزایی و تجهیز منابع مالی

  1. شناسایی و طبقه بندی منابع مالی اعم از عملیاتی و غیرعملیاتی
  2. ارائه راهکارهای تأمین و تجهیز منابع مالی پروژه های اجرایی شرکت با در نظر گرفتن توجیهات فنی و اقتصادی
  3. برنامه ریزی و ارائه راهکارهای فرآیندی مناسب جهت کسب درآمد با رویکرد کاهش زمان وصول، مدیریت تجمیع و طبقه بندی قراردادهای درآمدی- هزینه ای شرکت
  4. تعیین حدود اختیارات و مسئولیتهای مدیریت و ادارات شهرستان
  5. برنامه ریزی و مدیریت وصول مطالبات
  6. آسیب شناسی عدم بهره برداری مناسب از فرصتهای منابع مالی و الزام بر رعایت قوانین، آیین نامه ها، دستورالعملها و بخشنامه های مربوط
  7. برنامه ریزی جهت استفاده از حداکثر ظرفیتهای قانونی اخذ تسهیلات به دو روش قرض الحسنه و یا سرمایه گذاریهای بلندمدت
  8. ظرفیت سازی مناسب جهت سرمایه گذاری مستقیم با در نظر گرفتن منابع شرکت
  9. بررسی مشکلات اجرایی ظرفیتهای قانونی و ارائه پیشنهاد لازم با توجه به شرایط منطقه ای
  10.  تنظیم روابط بانکها با متقاضیان سرمایه گذاری بر اساس قوانین و مقررات مربوط

بررسی وضعیت موجود جذب منابع مالی داخلی و خارجی و ارائه راهکار و پیشنهادات جهت رفع مشکلات

 تاریخ ثبت : 20 آذر 1396
  آخرین به روزرسانی : 18 اسفند 1399
 مدیر سایت
 8269
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 7
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 268
  • بازدید دیروز : 2,827
  • کل بازدید : 6,599,228
  • آخرین به روزرسانی : 30 آبان 1403 14:14:07
  • شناسه IP شما : 52.15.37.74

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :