|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

از تمام ظرفیت های مالی موجود برای خط آبرسانی از سد درودزن استفاده می کنیم

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

از تمام ظرفیت های مالی موجود برای خط آبرسانی از سد درودزن استفاده می کنیم

طرح بزرگ خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، به منظور تامین و انتقال 3 متر مکعب آب شرب شهر شیراز از سد درودزن در حال اجرا است. در این راستا مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار فارس، معاون امور عمرانی استانداری، نمایندگان شیراز و مرودشت، مدیرعامل آب منطقه ای فارس، و نماینده و گروهی از مدیران و کارشناسان استانی از این طرح بازدید کرده و از نزدیک مسایل و مشکلات و میزان پیشرفت طرح را مورد ارزیابی قرار دادند.

مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازديد از این خط با تأکيد بر اينكه وضعيت منابع آب در كشور و در استان فارس شكننده است به كاهش ميزان بارندگي فارس نسبت به متوسط بلند مدت اشاره كرد و افزود: تدوين برنامه توسعه آب شرب و مديريت مصرف در بخش هاي مختلف از مهم ترين برنامه هاي وزارت نيرو در بخش آب است.

وي با بيان اينكه برنامه تأمين آب شرب كشور در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد، استان فارس را در مديريت اين مسئله پيشرو دانست و با اشاره به اينكه استفاده بي رويه از سفره هاي آب زيرزميني و افت سطح آب در اين سفره ها سبب مشكلات جدي در بخش آب استان شده، مديريت و حمايت مسئولين اين بخش را قابل تقدير دانست.

جانباز اجراي خط دوم آبرساني به شيراز را گامي مؤثر در جهت برطرف ساختن مشكل تأمين آب شهرستانهاي شيراز و مرودشت عنوان کرد و با ابراز خرسندي از پيشرفت عمليات اجرايي اين خط، تبديل كردن پروژه به اجزاي قابل اجرا را ضروري برشمرد.

وي خاطر نشان كرد: اگرچه در لايحه بودجه، اعتبار اين طرح نسبت به سال قبل 3 برابر شده اما اين امر پاسخگوي نياز طرح نبوده و تأمين منابع مالي مورد نياز تصفيه خانه از جمله دغدغه هاي اين بخش است.

جانباز ابراز اميدواري كرد امسال با برنامه ريزي بهتر و اقدامات مؤثر در حوزه آبرساني، پاسخگوي نياز مردم و به حداقل رساندن مشكل تأمين آب به خصوص در فصل تابستان باشيم.

وی از انعقاد قرارداد با بانك توسعه اسلامي درخصوص 6 شهر استان فارس در زمينه تكميل فاضلاب خبر داد و با اعلام اينكه اين پروژه يكي از بزرگترين پروژه هاي بانك توسعه اسلامي است اضافه كرد: حدود 400 هزار نفر از اين طرح بهره مند مي گردند و اميدواريم مديران حوزه آب استان بتوانند با مديريت صحيح از اعتبار 200 ميليون دلاري طرح در زمينه جذب اعتبارات، استفاده از نيروهاي متخصص و توسعه ساختار سازماني بهره ببرند.

دكتر سيد محمد احمدي استاندار فارس نيز در اين بازديد ضمن تأكيد بر اينكه استان فارس در وضعيت مطلوب آبي قرار ندارد، برداشت بي رويه از منابع آبهاي زيرزميني را از جمله مشکلات آبی معرفي كرد و گفت: در برداشت آب از منابع زیرزمینی لازم است تمام احتیاط لازم را به کار ببریم و بنده با توسعه برداشت از این منابع کاملا مخالفم.

استاندار فارس خواستار آن شد تا با تأمين اعتبار مورد نياز و حمايت بيش از پيش وزارت نيرو، سرمايه گذاري در بخش تامین آب شرب افزايش يافته و برنامه جامعي براي آبرساني و تأمين آب در استان منظور گردد.

وی در ادامه به انتقال آب از سد هايقر به صنایع زیردست و آبرساني از خط ساحلی اشاره كرد و ابراز اميدواري کرد با مديريت صحيح و برنامه ريزي درست در تخصیص آب این خط به محلهای از پیش تعیین شده سهم شهرستانهای لامرد و مهر هم به درستی برای آنها تامین شود.

احمدی همچنين به مشكلات مالی پیش روی طرحهای استان اشاره كرد و ضمن تشكر از آب منطقه اي فارس و مديرعامل اين شركت كه با علاقه مندي و جديت مسائل مربوط به اين بخش را پيگيري مي كند افزود: علي رغم كمبود اعتبارات آب منطقه اي فارس فعاليت خود را در این طرح بسیار خوب ادامه داده است و ابراز اميدواري نمود با تأمين اعتبارات و تجهيزات مورد نياز، عمليات اجرايي طرح تسريع يافته و زودتر اتمام یابد.

مهندس خليل رضایيان، معاون امور عمراني استانداري فارس نيز با اشاره به اهميت موضوع آب شرب استان و كلان شهر شيراز، برطرف نمودن مشكل آب شرب شهرهاي شيراز و مرودشت را ضروري دانست و افزود: باتوجه به خشكسالي هاي 8 ساله اخير و برداشت بي رويه از منابع آب زيرزميني استفاده از آبهاي سطحي با هزينه هاي كلان اجتناب ناپذير است.

وي با بيان اينكه تا پيش از اين 80 درصد آب شرب شيراز از منابع كارستي تأمين مي شده گفت: باتوجه به آسيب پذير بودن تأمين آب از لحاظ كمي، پروژه خط دوم آبرساني که تا پیش از این به عنوان يك برنامه ميان مدت مورد توجه بود، بايد به عنوان يك برنامه كوتاه مدت نگريسته شود.

رضاییان افزود: طرح آبرسانی طی دو سال گذشته با همه تلاش های آب منطقه ای از پیشرفتی کمتر از 25 درصد برخوردار بوده که امیدواریم با حمایت جدی تر دستگاههای اجرایی به این طرح سرعت بخشیده و با کمک مشاور، پیمانکار و حمایت وزارت نیرو طرح خط دوم آبرسانی به شیراز را در زمان مناسب به بهره برداری برسانیم.

مهندس حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز ضمن قدردانی از توجه و تلاش استاندار و نمایندگان فارس برای انجام و پیشبرد به موقع طرحها، این امر را نشانه حمایت و دغدغه خاطر مسئولین دانست و با بیان اینکه علی رغم افزایش هزینه ها پس از انعقاد قرارداد خط دوم آبرسانی در سال 90، آب منطقه ای سعی در انجام عملیات اجرایی طرح داشته اضافه کرد: در مجموع اعتبار این طرح 103 میلیارد تومان است که تا کنون از پیشرفت 23 درصدی برخوردار بوده و نیازمند حمایت در بحث نقدینگی است.

وی تامین آب شرب شیراز و سایر شهرهای استان را یکی از مهم ترین دغدغه های این بخش عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد با احداث و بهره برداری این خط، و ساخت تونل، تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ، این طرح طی 2 تا 5/2 سال آینده به بهره برداری برسد و دین ما به خون شهیدان ادا گردد.

مهندس جلالی نماینده مجری طرح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن نیز با بیان ویژگیهای فنی طرح، در خصوص این پروژه گفت: این طرح به منظور تامین آب شرب شیراز و چند شهرستان اطراف این طرح در حال اجرا بوده و خط انتقال حد فاصل سد درودزن تا مخازن معالی آباد به طول 77 کیلومتر با لوله فولادی به قطر 1800 تا 1400 میلی متر از جمله اجزای این طرح است.

جلالی، تصفیه خانه به ظرفیت 3 مترمکعب در ثانیه در فاصله 15 کیلومتری سد درودزن، تلمبه خانه به ظرفیت پمپاژ 3 متر مکعب و تونل عبور خط لوله و جاده سرویس به طول حدود 4200 متر و قطر تمام شده 8/4 متر در شمال غربی شهر صدرا را از دیگر اجزای این طرح دانست و به احداث 3 مخزن بتنی به ظرفیت هر کدام 20 هزار متر مکعب در این طرح اشاره نمود و تامین آب شیراز تا افق 1404 را از مهم ترین اهداف این پروژه معرفی کرد.

در ادامه این بازدید نیز دکتر قادری، صادقی و برومندی نمایندگان شیراز و مرودشت به بیان مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی شیراز و مرودشت پرداخته و از مسئولین خواستار حل مشکلات تامین آب در شهرستانهای استان شدند و قول مساعد هرگونه همکاری در تامین منابع مالی طرحهای این استان را دادند

کد خبر: 573
 1168
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 29
  • بیشترین بازدید همزمان : 399
  • بازدید امروز : 99
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,293,726
  • آخرین به روزرسانی : 13 تیر 1403 07:56:43
  • شناسه IP شما : 18.224.62.81

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شیراز، بلوار ارم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس
  • کدپستی : 7143683685
  • تلفن : 07132252093
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : info[at]frrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :